Hoe wij de TRUFL-ScoreBepalen
TRUFL Score-berekening
Aanpak erachterBij trufl.nl wordt elk product beoordeeld met zorg, objectiviteit en actuele marktinzichten.
Onze beoordeling is een combinatie van vier signalen: gedetailleerde kwaliteitsindicatoren, ondersteund door geavanceerde AI en datawetenschap.
Zo werkt het:

Zie hoe het werkt Tik op het schema om gedetailleerde beschrijvingen van elk signaal te zien dat wordt gebruikt voor de scoreberekening. Beschrijvingen weergeven

Blader door de categorieën om producten te vergelijken en de beste keuze te maken op basis van uw criteria.
Catalogus doorzoekenProductkwaliteitsbeoordeling
De beoordeling is gebaseerd op alle productfuncties en de dynamische vergelijking met andere producten in de betreffende categorie. De relatieve marktpositie van het product wordt bepaald en omgezet in een score. Wat beïnvloedt deze score?
- Belangrijke innovaties of betere functies verhogen de beoordeling – wanneer nieuwe modellen verschijnen, presteren ze beter.
- Wanneer betere modellen op de markt komen, kunnen oudere producten in hun beoordeling dalen.
- Producten zonder bijzondere functies liggen in het middengebied.

Merkbeoordeling
Wij voeren voor elke categorie een uitgebreide analyse van het merk uit en houden daarbij rekening met verschillende signalen:
- Klantbeoordelingen van producten van het merk en hun publieke marktpositie
- Merkbeoordelingen uit verschillende internetbronnen
- Merkreputatie voor specifieke productgebieden Het resultaat: Ook nieuwe of minder bekende merken krijgen voor producten met weinig directe klantbeoordeling een sterk beoordelingssignaal.

Klantbeoordeling
Klantbeoordelingen zijn een bewezen en sterk signaal in onze analyse. Wij gaan echter nog verder en analyseren de context en de objectiviteit van de klantbeoordelingen. Daarbij houden wij rekening met de volgende criteria:
- Prijsperceptie (hoe ervaren gebruikers de prijs in verhouding tot de productfuncties?)
- Levering (werden alle prestatiebeloften nagekomen?)
- Productbeoordelingen (verhouding van beoordelingen, algemene klanttevredenheid)
